Marcela femma på VM i utrustad bänkpress

Idag var det dags för Marcela Sandvik att tävla på VM i utrustad bänkpress. Som vanligt så var det damernas öppna 52kg klass som gällde för henne där sex lyftare kom till start.
Marcela kommenterade själv efter tävlingen:
"Det blev ingen medalj den här gången. Det blev 5e plats med 112,5 kg. Första lyftet 112,5kg gick bra och kontrollerat. Andra lyftet valde vi 117,5kg för att gå förbli brittiska. Jag lyfte kontrollerat och Fick underkänt p.g.a sänkning (ganska hårt dömt) Tredje valde vi 125kg för att gå på brons och M2 Europa rekord. Jag fick vänta länge på startsignal en sidodomare tyckte att jag har inte bra start position så jag fick vänta nån extra sekund tills jag fick startsignal. Lyftet var bara halva vägen upp. Ändå nöjd med dagens insats. Jag gjorde allt som jag kunde idag".
Guld och silver gick båda till Japan på 142,5kg respektive 135kg medan bronset nu gick till Ukraina på 125kg.
Alla resultat från tävlingarna hittar man här och video från idag här.











